Illustreren met Flickr



Afgezien van het feit dat ik het niet zo nauw neem met de volgorde van de Dingen is dit de week van Flickr. In mijn tweede post heb ik het al gehad over een variant op deze terecht populaire fotosite. Flickr is wat mij betreft dan ook een ware doch plezierige tijdvreter… ik kan uren ronddwalen in het enorme aanbod van mooie plaatjes. Imiddels is het overigens ook mogelijk om via Flickr video's op je blog te plaatsen.

Het opslaan en uploaden van de foto’s is ook eenvoudig. Vervolgens kun je ze dan ook nog bewerken, zoals bijvoorbeeld het aanpassen van de afmetingen, de kleuren, de scherpte enz. In het begin is dat nog even uitproberen maar als je eenmaal weet hoe het werkt is het zo gepiept. Maar dat is eigenlijk met alles zo he… bijna dan :-)

Mijn advies is om vooral de juiste trefwoorden te kiezen bij het vinden van de gewenste afbeeldingen, zoals Andrea al mooi aangaf.

A picture is worth a thousand words


Discover !

3 opmerkingen:

BirdBlok zei

Hela Bimmie,

Ziet er weer puik uit! Als ik je begeleider zou zijn kreeg je een 10!

Ook je Blog mooi ingeicht. Wanneer kom je weer om de koffie?:))

BirdBlok zei

PS: vergeet te melden dat mijn RSS-feed aangaf dat Bimmieding een nieuwe post had. Leve RSS!

Marleen zei

Hey bird, al blozend bedank ik je voor het lieve compliment!

Ik kom zo wel ff langs :-)

Mooi he... RSS