Free Gaming



Begin mei vond er in Oost-Souburg een Lan-party plaats. Ik ben daar toen een kijkje wezen nemen omdat mijn jongste telg er aan meedeed. Erg leuk om te zien hoe een paar honderd jongelui zich daar met hun gezamenlijke passie bezig hielden. Ze kwamen werkelijk uit het hele land, sommigen hadden uren gereisd en er waren zelfs game-fanaten van over de grens. Drie dagen en nachten vermaakten ze zich al gamend, babbelend en snackend. Op de meest onverwachte plaatsen lagen jongeren te slapen, en dat uiteraard bijna altijd in de nabijheid van hun maatje: de PC. Opvallend wel dat ik maar enkele meisjes heb gezien daar. Verder vond ik het behalve het individuele gamen ook een sociaal gebeuren, er werden ook toernooitjes georganiseerd etc. Een erg leuk evenement kortom... ik vermoed dat 'mijn gamertje' bij een volgende sessie weer van de partij zal zijn.

En afgelopen zaterdag werd in Rotterdam 'Free gaming' georganiseerd. Ik vind het vooral bijzonder dat dit zich in de buitenlucht afspeelde. Voor de gamers maakt het wellicht weinig uit maar het spreekt mij persoonlijk toch meer aan dan een muffe sporthal... :-)
Maar liefst 10.000 bezoekers trok dit evenement. Op Ritanila's blog vind je een verslag met leuke links. Wellicht met handige tips voor onze volgende Lan-Party? :-)

Hoe dan ook tof dat de ZB ook een dergelijke activiteit op zijn naam heeft staan maar wat zou het leuk zijn als er een vervolg op zou komen...

“Computergames prikkelen de fantasie, wekken de nieuwsgierigheid en zijn uitdagend. Games verschaffen inzicht in fysieke en maatschappelijke processen die anders moeilijk te doorgronden zijn en geven de gelegenheid daarmee in een beschermde omgeving te experimenteren. Door samen te spelen hebben games een positief effect op de ontwikkeling van sociale vaardigheden van leerlingen en studenten”.

Dat geeft een soms bezorgde ouder weer moed... :-)

-

6 opmerkingen:

Unknown zei

Van dat vervolg droom ik ook nog wel eens :-/

Marleen zei

Wel een droom die we met vereende krachten uit kunnen laten komen :-)

BirdBlok zei

Heb niet zoveel verstand van gamen. Kan alleen PacMan, maar dat is waarschijnlijk uit. Bij mijn zoektocht naar informatie over RFID stuitte ik op de site van Tilburg. Misschien is dat een begin? Of hebben we dat al?
http://www.bibliotheekmb.nl/script/P_nieuws.asp?id=2749

M

BirdBlok zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BirdBlok zei

Oeps....het doorgeven van die link kan warschijnlijk anders?? Koffie?? :)
M

Marleen zei

Pacman blijft leuk inderdaad, maar daar kan ik de boys niet meer blij mee maken...

Leuk initiatief van de Tilburgse bibliotheek. Ik heb de site gezien hoor, maar het kan anders inderdaad.

Ik kom snel buurten Birdie, maar niet vandaag. Ben er vanavond pas, dus ik vermoed dat de koffie dan inmiddels koud is, en jij gevlogen :-)