Samen delen met Delicious



Op zoek naar wat inspiratie stuitte ik op de volgende uitspraak van Simon Vestdijk:

Mensen die op inspiratie wachten zijn de grootste stakkers die er zijn.’

Ok meneer confrontatie, ik ga wel even tikken dan... :-)

Terwijl ik me ondanks enig gevoel van verzet laat meedeinen met de stroom gaan de dingen gewoon door… tien alweer. Gisteren heb ik me aangemeld bij de social bookmarking-website Delicious, heb daar vervolgens wat onwennig rondgeneusd en aangerommeld, als bimmieding. Of ik er werkelijk veel gebruik van ga maken zal de tijd me nog leren maar de eerste indruk is zonder meer positief. Prachtig dat je via deze Web 2.0-community d.m.v. ‘tags’ kennis kunt delen met anderen en overal en wanneer je maar wilt informatie kunt bemachtigen. Ik begrijp inmiddels steeds beter het nut van ‘tags’ of ‘labels’...

Zodoende heb ik er weer een informatiekanaal bij… dit allemaal om snel de gewenste informatie te vinden zonder een al te groot gevoel van informatie-overdaad te krijgen, integendeel. Toch vind ik het filteren van informatie soms best lastig omdat de kwaliteit soms moeilijk te beoordelen is. Met name tegenstrijdige, verouderde, incomplete informatie enz. Voor juiste informatie is het denk ik heel belangrijk om de juiste vragen op de juiste plekken aan de juiste mensen te stellen. Uhm, is dat wel juist zo? :-0
Verder hoop ik altijd maar dat vervuilde informatie snel wordt gecorrigeerd door de 'experts’ van desbetreffende onderwerpen.

Hoe delicious kan del.icio.us zijn he... het proeven was in ieder geval de moeite waard.

'De dingen zijn helemaal niet zo ingewikkeld hoor... wij zijn dat'

5 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

Hé Marleen, maar jij wacht toch helemaal niet op inspiratie? Je gaat er naar op zoek!

De juiste vraag op de juiste plek aan de juiste mensen stellen. Kijk, dat vind ik nou een waarheid als een koe :-0

En wat een prachtig eindcitaat om het weekend mee in te gaan :-)

davidovix zei

Heey Bossie

Das toch wel heel aardig dat jij een beetje voorop gaat in de strijd. Door het lezen van je blog krijg ik weer een aardig beeld wat me te wachten staat in ding 10. Ik hoop er vanmiddag nog een poosje mee in gevecht te gaan !!! Zoals Edwin nogal eens roept " gevochte as een leeuw"
Goed weekend
Kees

Marleen zei

@Marina: Ha ja, dat is ook weer zo. Dank je wel! :-)

@Kees: En dat vind ik op mijn beurt dan weer heel aardig... :-)

BirdBlok zei

He Bimmie, bijna uit mijn wakkie, dus tijd om te reageren op je bolgs: Wat een werk heb je weer vezet. Keurig! Ga er ook gauw mee aan de slag. Dank weer voor de voorzet, ga hem vanmiddag inkoppen.
M

Marleen zei

Ow Bird toch, ben je echt zo van slag geweest? Je blog is dan een prima afleiding in ieder geval. Ik wacht met smart op je possies... fijne vlucht :-)