Social-shopping: Wat trek ik aan vandaag?


Online kledingadvies en samen met je vriendinnen online shoppen? Of zoek je shopmaatje tussen de Fashionchicks... persoonlijk gaat het mij wat te ver maar het kan allemaal.

Oprichtster Ellen Snijder citeert:

"Social-shopping is een vorm van online winkelen. Deelnemers met dezelfde smaak leren elkaar daar kennen en doen inspiratie op voor aankopen."

Leden van de website, de zogeheten Fashionchicks, kunnen kledingstukken in hun virtuele kledingkast hangen en elkaar adviseren over wat ze die dag aan kunnen. De producten zijn op prijs, merk, kleur en webshop te sorteren. De webshops als We Like Fashion!, Wehkamp, Hunkemöller en Esprit zijn gecategoriseerd op product en via Fashionchick.nl kun je doorklikken naar de catalogus van de webshops zelf om de producten direct te kopen.

Dit alles wekte toch mijn nieuwsgierigheid met als gevolg dat ik even aan het spelen ben gegaan en kijk dan wat geinig... met widget en al



Ondanks het feit dat ik het een grappig en leuk initiatief vind, zal ik niet sociaal gaan shoppen. Doe dat het liefst allenig en zo min mogelijk. En stel je toch eens voor dat ik op de vroege ochtend samen met andere fashionchicks ga overleggen wat ik aan moet i.p.v. het krantje lezen. Nah, niets voor mij. Maar goed, er zijn vast een heleboel dames blij met dit gebeuren. Helemaal mooi!

Het is wel een meisjespossie geworden zodoende, sorry heren :-)
-

5 opmerkingen:

Julia zei

Mooie kleren heb je in je kast hangen hoor!
Voor online shoppers lijkt me dit geweldig! Alles bij elkaar, op verschillende manieren te ordenen en je zoekt eerst wat je wilt i.p.v. van welke winkel.

Leuk nieuwtje!

Henk zei

Deze heer vergeeft 't je hoor. Stoere bikini overigens! Alles van dat bibliotheeksalarisje gekocht?

Marleen zei

@Juul: Dat vond ik ook!

@Henk: Ja hoor, zo duur is een virtuele kledingkast niet... :-)

davidovix zei

Hi Marleen

Volgens mij is jouw echte kledingkast ook best aardig gevuld toch ?????

Gr
Kees

Marleen zei

Dat heb je goed geraden :-)