Online werken met Google Docs



Het regent pijpestelen momenteel en na een paar weken 'rust' is dit een mooi moment om me weer eens even op de dingen te storten.

Het draadloze kantoor is de toekomst en daarom vind ik Google Docs een handige en vooral nuttige ontwikkeling. Via je Gmail-account kun je heel eenvoudig documenten opslaan, deze delen met anderen en eventueel bewerken. Een tijdje terug had ik al een vriendin op weg geholpen met haar reisprogramma zodat ze die tijdens haar reis naar Indonesiƫ daar ter plekke kon inzien, wijzigen en aanvullen. En afgelopen week ben ik even met Cocky en Julia aan het verkennen gegaan. Het werkt allemaal heel eenvoudig en door het document te delen kun je er met meerdere personen aan werken. Je kan zelfs zien wanneer de ander het document aan het bewerken is... beter dan even afblijven dus :-)

Met Google Docs kun je werken met documenten, spreadsheets, PDF-bestanden en presentaties. Binnenkort ook met Foto-albums las ik zojuist toevallig. Inmiddels is er ook een versie voor de mobiele telefoon, genaamd Google Docs Mobile, weliswaar nog met beperkte mogelijkheden. Verder is er nu ook een offline-versie van Google Docs en je kunt ook al Youtube-filmpjes toevoegen. Deze laatste mogelijkheden heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat komt later wellicht aan de orde. De ontwikkelingen gaan zo snel dat ik het niet meer bij kan houden, maar het is prachtig dat het allemaal mogelijk is.

Deze link brengt je naar het helpcentrum van Google docs. Altijd handig voor als het nodig is.
Of is het: zou handig moeten zijn... en is het allemaal wel zo mooi als het lijkt?

Daarmee doel ik op deze toch wel verontrustende post van ZB Digitaal.

Tsja, toch denk ik van wel. Het is een kwestie van vertrouwen inderdaad.


Toch even een kijkje genomen bij Zoho. Deze biedt naast het pakket van Google Docs de mogelijkheid om met databases en reports te werken.

Dat is natuurlijk helemaal mooi maar persoonlijk kies ik vooralsnog voor Google Docs... daar heb ik voorlopig ruim voldoende aan.:-)

'Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas.'

2 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

kiek, dat zijn dan toch wijze woorden! :-)

Marleen zei

Welkom terug, Marina!

Met citaten strooien vind ik zo leuk... en wat ervan beklijft is mooi meegenomen :-)