Ruimtebeelden online



Zon, maan en sterren... het heelal spreekt tot de verbeelding en dat vind ik altijd weer fascinerend.

Op de site van Informatieprofessional las ik dat de ruimteorganisatie NASA zijn beeldarchief online heeft gezet. NASA Images bevat foto's en video's van astronauten, raketten, de aarde, zon, maan en planeten en sterrenstelsels. Volgens NASA zelf bevat de website meer dan een miljoen foto's en duizenden uren video.

Verder wordt er vermeld dat op de meeste beelden geen copyright berust. Ze kunnen gebruikt worden voor onder meer websites, boeken en andere publicaties.

Een mooi initiatief van NASA, vind ik. Ik zag al schitterende 'ruimtepareltjes' voorbij komen. Een tour door de wonderlijke kosmos...



Over foto's gesproken. Op deze site vind je behalve bizarre fotokunst ook grappige plaatjes. Kijk zelf maar...

'Als je me zoekt... ik ben in de wolken'

4 opmerkingen:

Julia zei

Leuk initiatief, misschien zien we we een keer een planeet hier op Bimmieblog?
Foto's zijn echt grappig, vooral die dakloze!

Op Deleted Images staan ook mooie, beetje 'vage' foto's.

Marleen zei

Je weet het maar nooit... :-)

Leuke tip! Sommige foto's zijn wel heel onterecht deleted inderdaad.

davidovix zei

Hoi Marleen

Volgens mij heeft Buurman Ed hier ook al eens een postje aan gewijd. Voor de rest voor je mijn complimenten voor je blog hoor want een verschillende onderwerpen allemaal. Zoals ik al schreef ben ik benieuwd welke blogs er na de cursus nog actief blijven. Hoe zal het zijn met Bimmieding eind 2008 ???

Gr
Kees

Marleen zei

Geen idee... de tijd zal het leren. :-)

Bedankt voor de feedback Kees!