Van één pc per gezin naar één per persoon



Op Tweakers.net las ik dat het computerbezit in Nederland drastisch is gestegen van één per gezin naar één per persoon. Dat betekent dat bijna de helft van de huishoudens drie computers in huis heeft. Tsja, daar ben ik er dus één van met drie PC's en één laptop. Overdreven en weinig sociaal zullen sommigen wellicht denken en ik heb wel degelijk geprobeerd om het tegen te houden maar ik kan jullie vertellen dat het werken met vaste tijden de huiselijke sfeer niet bevorderde. Er waren altijd wel argumenten te bedenken om voorrang te krijgen... voor alle partijen erg vermoeiend en frustrerend kortom. Bovendien vind ik het zelf ook prettig om me met de laptop aan de grote tafel te settelen wanneer ik dat wil. Aangezien ik nauwelijks of met een half oog TV kijk is het tijdens of na een drukke dag voor mij een heerlijke manier van ontspannen, lekker in een eigen wereldje. Net als nu... :-)

'Kinderen zijn kleine mensen. Mensen zijn grote kinderen.'

Dat andere wereldje creëer ik ook door het lezen van een goed boek, maar om daar helemaal in te kunnen verdwijnen moet ik echt de rust hebben. Verder vind ik het heerlijk om tot mezelf te komen en weg te dromen in een mooie natuurlijke omgeving... dat valt niet te vergelijken met de internetwereld.:-) Toch hebben ze wat mij betreft gemeen dat ze allebei een ontspannende werking hebben, leerzaam zijn en ieder bezoek weer anders en nieuw is.
En op een warme zomeravond neem ik de laptop gewoon lekker mee naar buiten... dat is het ideale van zo'n apparaat.
Alles op zijn tijd he...

Wel weer typisch dat volgens het onderzoek de voorkeuren bij mannen anders liggen dan bij vrouwen... :-)

'Suum cuique'

Tsja, zonde van de stroom. Slecht voor het milieu en slecht voor de portemonnee... helemaal waar.
Geen idee of het goed werkt maar wat het aantal PC's per huishouden betreft kan het ook anders volgens dit artikel. Het zou een alternatief kunnen zijn...

'Maak u regelmatig even geen zorgen, want zorgen moet je doen... niet maken'

-

2 opmerkingen:

Julia zei

Hoi Marleen,

Het is zeker fijn om altijd een computer tot je beschikking te hebben, wij hebben er thuis drie. En de oplossing om met z'n alle tegelijk op één computer te gaan lijkt mij niks, juist lekker, rustig in je eentje.

Geniet van je vakantie!

Marleen zei

Dat vind ik ook Juul... en de vakantie zit er weer op. Tot vanavond!