Het sociale web



Over Web 2.0 heb ik onder andere in deze post al geschreven. Ondanks het feit dat sommige (a)sociale websites me triest maken, zoals bijvoorbeeld deze en deze, vind ik het een mooie ontwikkeling. Jee, nog maar amper 35 blogposts op mijn naam en ik val nu al in herhaling... :-0

Zoals ik al eerder aangaf zijn sites als Hyves en consorten niet aan mij besteed. Je weet het natuurlijk nooit maar vooralsnog is mijn mening na een aantal jaar nog onveranderd wat dat betreft.
Wikipedia, Library Thing, Delicious, Ning, YouTube, Weblogs, eKudos etc. vind ik daarentegen prachtig... Het makkelijk informatie kunnen selecteren, produceren en delen vind ik kortom bijzonder leerzaam en nuttig. Evaluatie laat zien dat het niet de technologie is, maar de openheid en deelname van de mens die leidt tot succes...

"Web 2.0 gaat niet over het feit dat het internet is veranderd. Het gaat over wij, de mensen veranderen en zij gaan het internet anders gebruiken."

3 opmerkingen:

Henk zei

Ning en Hyves verschillen toch niet zoveel van elkaar? Zeker niet nu je ook vriendengroepen kan instellen op Hyves. Ik vind Hyves bovendien veel gebruikersvriendelijker. Ekudos en LibraryThing zijn aan mij weer niet besteed.

Henk zei

NB: Toen ik me twee jaar geleden aanmeldde bij LT besloot ik dat ik het niets vond. Voornamelijk Engelstalige boeken, en wat moet je er verder mee? Maar misschien moet ik er nog eens naar kijken, Kees Hamann is er zo positief over.

Marleen zei

Hoi Henk,

Daar kan ik niet over oordelen want ik heb me pas een paar maanden geleden aangemeld bij LT, maar gezien de snelle ontwikkelingen denk ik dat er veel verbeterd is in twee jaar inderdaad.

Geef het nog een kans zou ik zeggen... misschien moet ik dat bij Hyves doen dan :-)